Majlis Sukan sekolah SK. Holy Trinity 2009

, , 1 comment
Kelmarin sekolah berjaya mengadakan sukan tahunan dengan jayanya. Sukan tahunan pada tahun ini diadakan di Stadium Tawau. Walaupun diadakan secara sederhana tetapi nampaknya sungguh meriah. Murid-murid memakai pakaian rasmi masing-masing. Ibu bapa juga tidak ketinggalan memberikan sokongan kepada anak-anak mereka.

Acara dimulakan dengan lintas hormat oleh kontinjen rumah-rumah sukan, Acara menyanyikan lagu kebangsaan, lagu negaraku, lagu sekolah. Acara bacaan ikrar kejohanan dibacakan oleh adik Marvin. Sebelum acara balapan dijalankan, hadirin dihidangkan persembahan tarian rampaian dibawah bimbingan Puan Zanizan dan Puan Rosnah.

Adat pertandingan, ada yang menang dan ada yang kalah. Mereka yang menang sudah tentu berasa puas hati. Gelaran olahragawan pada tahun ini disandang oleh Adik Marvin yang mendapat 4 emas sementara olahragawati disandang oleh adik Sarah yang mendapat 3 emas 1 perak. Rumah Mat Salleh telah dinobatkan sebagai juara perbarisan dan juga juara keseluruhan majlis sukan sekolah.

Mr. Leonello Mirasol, Guru Besar SK. Holy merakamkan penghargaan kepada semua yang terlibat menjayakan sukan tahunan pada tahun ini. Beliau juga berharap agar murid-murid yang akan mewakili sekolah nanti akan terus menunjukkan prestasi yang baik.




Rumah Mat Salleh



Rumah Hang Tuah



Rumah Mat Kilau



Rumah Hang Jebat

1 comment: